Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
De kennisbasis omtrent het uitvoeren van zelfevaluaties staat aan het begin van het groeiproces. Dit boek verbreedt en verdiept de bestaande kennisbasis. Het benoemt succesfactoren en valkuilen. Het wil inzicht geven in de processen die ervoor zorgen dat aan zelfevaluaties al dan niet op een succesvolle manier vorm wordt gegeven. Dit boek wil zowel prille initiatiefnemers wegwijs maken op het onbekende terrein van kwaliteitszorg als meer ervaren coördinatoren van zelfevaluaties een houvast bieden. Vanuit de inzichten die groeiden uit het bestuderen van zelf-evaluaties in Vlaamse scholen, schetst deze publicatie een kader waarbinnen kwaliteitszorg en zelfevaluaties vorm kunnen krijgen. De auteurs hebben daarbij theoretische achtergronden gekoppeld aan praktische suggesties. Dit boek bevat geen zelfevaluatie-instrument als dusdanig. Het gaat over zelfevaluatie. De potentiële sterkte van zelfevaluaties schuilt precies in de schoolspecifieke invulling ervan. Inspelen op die eigenheid van scholen en van de mensen die erin actief zijn, loopt als een rode draad doorheen dit boek. (Bron: covertekst)
IKZ (integrale kwaliteitszorg) --- School management --- zelfevaluatie --- Business policy --- schoolorganisatie --- 371.05 --- 691 --- 371.1 --- 458.1 --- Kwaliteitszorg --- Professionalisering --- Schoolbeleid --- Schoolmanagement --- Schoolontwikkeling --- Zelfevaluatie --- kwaliteitszorg --- Kwaliteitszorg ; onderwijs --- 371.05 Bestuur en beheer van het onderwijs --- Bestuur en beheer van het onderwijs --- Pedagogie en didactiek --- Management van educatieve vestigingen --- Organisatie - Management --- PHL-Central Office 13 --- schoolmanagement --- 367.1 --- 450.7 --- kwaliteitsbewaking --- schoolbeleid
Choose an application
Het opleiden van leraren is al geruime tijd niet meer een exclusieve aangelegenheid voor universiteiten en hogescholen. Instituten voor lerarenopleidingen en opleidingsscholen zijn in de afgelopen jaren intensief gaan samenwerken in de leerroutes van nieuwe leraren. Scholen zijn daarbij in het afgelopen decennium steeds meer een eigen rol gaan vervullen. Onderdeel van deze veranderingen is ook dat schoolopleiders zijn toegetreden tot de beroepsgroep lerarenopleiders. Het lidmaatschap van de VELON - Vereniging Lerarenopleiders Nederland - en registratie in het beroepsregister bij de Stichting Register Lerarenopleiders staan voor hen open. Dit boek brengt de kennis en de huidige stand van zaken met betrekking tot het samen opleiden van leraren door instituten voor de lerarenopleidingen (hbo-instellingen en universiteiten) en scholen in beeld. De nadruk ligt op de opleidingsscholen en de schoolopleiders. Het opleiden van leraren is al geruime tijd niet meer een exclusieve aangelegenheid voor universiteiten en hogescholen. Instituten voor lerarenopleidingen en opleidingsscholen zijn in de afgelopen jaren intensief gaan samenwerken in de leerroutes van nieuwe leraren. Scholen zijn daarbij in het afgelopen decennium steeds meer een eigen rol gaan vervullen. Onderdeel van deze veranderingen is ook dat schoolopleiders zijn toegetreden tot de beroepsgroep lerarenopleiders. Het lidmaatschap van de VELON ' Vereniging Lerarenopleiders Nederland ' en registratie in het beroepsregister bij de Stichting Register Lerarenopleiders staan voor hen open. Dit boek brengt de kennis en de huidige stand van zaken met betrekking tot het samen opleiden van leraren door instituten voor de lerarenopleidingen (hbo-instellingen en universiteiten) en scholen in beeld. De nadruk ligt op de opleidingsscholen en de schoolopleiders. (Bron: covertekst)
Lerarenopleiding --- (vak)didactiek talen. --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenopleiding --- Vereniging Lerarenopleiders Vlaanderen --- Teacher training --- 450.7 --- Begeleiding(Coaching) --- Ervaringsleren --- Mentoren --- Werkplekleren --- Opleidingen --- Samenwerking --- Scholen --- 120537.jpg --- Leraren ; opleidingen ; Nederland --- 841 --- Opleiding en bijscholing --- Pedagogie - didactiek --- Samenwerking opleiding - werkveld --- Nederland --- Relatie onderwijs - werkveld --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur --- 691 --- Pedagogie en didactiek
Choose an application
Building, Stone --- Geology. --- Ghent (Belgium) --- Buildings, structures, etc. --- Construction en pierre --- Gand (Belgique) --- Constructions --- Building materials. Building technology --- public buildings [governmental buildings] --- stone [worked rock] --- Public buildings --- Ghent --- 553.5 --- 691.2 --- 72.025 --- 72.03 --- .55, .70, .124 --- 1, 2, 3 --- PIERRE --- 566 --- Monumenten --- Natuursteen --- Gent --- 72.03 Bouwstijlen. Architectuurscholen. Architectuurstromingen. Bouwkunst: periodenen invloeden --- Bouwstijlen. Architectuurscholen. Architectuurstromingen. Bouwkunst: periodenen invloeden --- 72.025 Architectuur: schade; verval; conservatie; restauratie; verandering van gebruik --- Architectuur: schade; verval; conservatie; restauratie; verandering van gebruik --- 691.2 Natural stones. Other mineral materials --- Natural stones. Other mineral materials --- 553.5 Natural stone deposits. Building stones. Monumental stones. Freestones --- Natural stone deposits. Building stones. Monumental stones. Freestones --- Oost-Vlaanderen --- Gesteentenkunde --- 987.2 In woord en beeld --- Geologie --- Gesteenten --- Architectuur --- Geschiedenis --- Gesteente --- Archief --- Digitalisering --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Godsdienst --- Cultuur
Choose an application
Ghent (Belgium) --- Buildings, structures, etc. --- Guidebooks. --- public buildings [governmental buildings] --- guidebooks --- stone [worked rock] --- Building materials. Building technology --- Public buildings --- Ghent --- 553.5 --- 691.2 --- 72.025 --- 72.03 --- 72 <036> --- .55, .70, .124 --- 1, 2, 3 --- PIERRE --- 566 --- Monumenten --- Natuursteen --- Gent --- 72.03 Bouwstijlen. Architectuurscholen. Architectuurstromingen. Bouwkunst: periodenen invloeden --- Bouwstijlen. Architectuurscholen. Architectuurstromingen. Bouwkunst: periodenen invloeden --- 72.025 Architectuur: schade; verval; conservatie; restauratie; verandering van gebruik --- Architectuur: schade; verval; conservatie; restauratie; verandering van gebruik --- 691.2 Natural stones. Other mineral materials --- Natural stones. Other mineral materials --- 553.5 Natural stone deposits. Building stones. Monumental stones. Freestones --- Natural stone deposits. Building stones. Monumental stones. Freestones --- 72 <036> Architectuur. Bouwkunst--Gidsen. Inleidingen --- Architectuur. Bouwkunst--Gidsen. Inleidingen --- Oost-Vlaanderen --- Gesteentenkunde --- 987.2 In woord en beeld --- Geologie --- Gesteenten --- Architectuur --- Geschiedenis --- Gesteente --- Archief --- Digitalisering --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Godsdienst --- Cultuur
Choose an application
Als leraar of mentor moet u vandaag de dag alsmaar meer rollen vervullen. Uw inhoudelijke expertise volstaat niet meer. U moet ook weten hoe u fungeert als begeleider, opvoeder, lid van het schoolteam, lid van de onderwijsgemeenschap, partner van de ouders, partner van externen, cultuurparticipant, organisator, innovator en noem maar op. Ziet u ook door de bomen het bos niet meer? Geen nood. Competent biedt u in 101 praktische lemma's alle tips en tricks om snel de juiste competenties te verwerven en op de hoogte te blijven van de laatste didactische vernieuwingen
Didactiek. --- Lerarenbegeleiding. --- Teacher education. Teacher's profession --- didactiek --- 454 --- 691 --- Pedagogie en didactiek --- Academic collection --- didactische werkvormen --- groepswerk --- intelligentie --- 484 --- Competentiegericht onderwijs --- Competenties --- Didactiek --- Didactische werkvormen --- Leerprocessen --- Leraren --- Lerarenopleiding --- Professionalisering --- Reflecteren (Terugblikken) --- Schoolteam (Omgang met collega's) --- 454.23 --- 489.4 --- Intelligenties --- competentiegericht leren --- didactiek : algemeen (ler) --- Basiscompetenties --- Beroepsprofiel --- Leerkrachten ; professionele ontwikkeling --- 371.12 --- 450.7 --- Competenties; onderwijs --- Lerarenbegeleiding --- Onderwijskwaliteit --- Lerarenopleiding : CVO --- Didactiek; algemeen --- Didactische principes --- Leraren hoger onderwijs --- 370.02 --- Academic collection. --- didactiek. --- didactische werkvormen. --- groepswerk. --- intelligentie. --- Competentiegericht onderwijs. --- Competenties. --- Didactische werkvormen. --- Leerprocessen. --- Leraren. --- Lerarenopleiding. --- Professionalisering. --- Reflecteren (Terugblikken). --- Schoolteam (Omgang met collega's). --- 454.23. --- Competenties; onderwijs. --- Onderwijskwaliteit. --- Lerarenopleiding : CVO. --- Didactiek; algemeen. --- Didactische principes. --- Leraar hoger onderwijs --- Leerboeken --- Opleidingen
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|